دسر رژیمی بدون شکر با سیب و جو پرک یه دسر خیلی ساده اما خوشمزه‌ست و به دلیل اینکه بدون شکره یه دسر مناسب برای افرادیه که رژیم لاغری دارند. این دسر با جو پرک یا جو دو سر پرک درست میشه و با اینکه شکر نداره اما طعمش خیلی خوبه. در ادامه با دستور پخت دسر رژیمی بدون شکر با سیب و جو پرک مرحله به مرحله آشنا خواهید شد.


مواد لازم برای تهیه دسر رژیمی بدون شکر با سیب و جو پرک

  • سیب زرد یا قرمز 2 عدد
  • جو پرک یا دوسر پرک 1 لیوان
  • تخم مرغ 1 عدد
  • شیر 4 قاشق غذاخوری
  • پودر دارچین 2 قاشق جای‌خوری
  • وانیل نصف قاشق جای‌خوری
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چای‌خوری

طرز تهیه دسر رژیمی بدون شکر با سیب و جو پرک

طرز تهیه دسر رژیمی بدون شکر با سیب و جو پرک

مرحله اول، آساب کردن جو دوسر پرک

برای شروع ابتدا جو پرک دوسر رو داخل میکسر یا غذاساز بریزید و میکس کنید تا به صورت آرد دربیاد. سپس جو آسیاب شده رو داخل یک کاسه بزرگ بریزید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور


مرحله دوم، خرد کردن سیب

سیب زرد یا قرمز رو پوست بگیرید و به شکل مکعبی ریز خرد کنید. سیب رو هر قدر ریز تر خرد کنید دسر بافت بهتری خواهد داشت.

همچنین بخوانید: طرز تهیه دسر به ترکیه ای با بستنی


مرحله سوم، مخلوط کردن مواد

پودر دارچین، وانیل و بیکینگ پودر رو به جوی آسیاب شده اضافه کنید و هم بزنید. سپس شیر رو اضافه کنید. تخم مرغ رو به طور جداگانه داخل یک کاسه کوچک بشکنید و وقتی که از سالم بودنش مطمئن شدید به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید. در آخر سیب خرد شده رو اضافه کنید و مواد رو خوب هم بزنید تا به ترکیبی یک دست برسید. پودر دارچین سردی جو رو اصلاح میکنه.

همچنین بخوانید: طرز تهیه دسر ژله کرم کارامل شکلاتی با پودر ژلاتین

مرحله چهارم، پخت دسر

یک تابه نچسب رو روی حرارت بذارید. به دلخواه می‌تونید کف تابه رو کمی با برس چرب کنید. سپس یک قاشق غذاخوری از مواد رو بردارید و داخل تابه بریزید و گرد کنید. وقتی یک طرفش سرخ شد، برگردونید تا طرف دیگه هم سرخ بشه. وقتی که سرخ شد به دلخواه می‌تونید روش کمی عسل یا شیره انگور یا شیره خرما بریزید و میل کنید.

برای سرخ کردن می‌تونید از قالب گرد یا هر قالب دیگه‌ای که دوست دارید استفاده کنید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه دسر نسکافه ای با نشاسته ذرت

Rate this post