نان جو رو تا حالا تو خونه درست کردید؟ این روزها نان جو به یکی از محبوب‌ترین نان‌های رژیمی تبدیل شده. فرق این نان با نان‌ گندم در قدرت سیرکنندگی و فیبر بالاشه. نان جو برای افراد دیابتی خیلی مفیده و سیستم ایمنی بدن رو تقویت میکنه و مواد معدنی و املاح فراوانی که در نان جو هست باعث افزایش سلامتی بدن میشه خلاصه کلی خواص دیگه داره که پیشنهاد میدم حتما در سبد غذاییتون قرارش بدین. در ادامه می تونید دستور پخت نان جو در وبسایت فیدیا بخونید.


مواد لازم برای نان جو با آرد گندم و آرد جو در منزل

  • آرد گندم ۶۵۰ گرم
  • آرد جو ۳۵۰ گرم
  • نمک یک قاشق چای خوری
  • بهبود دهنده یک قاشق چای خوری
  • خمیر. مایه یک قاشق غذاخوری
  • عسل دو قاشق غذاخوری
  • روغن مایع ۶ قاشق غذاخوری
  • آب حدودا ۲ لیوان

طرز تهیه نان جو رژیمی با آرد گندم و آرد جو

طرز تهیه نان جو با آرد گندم و آرد جو در منزل

برای شروع ابتدا آرد گندم و آرد جو و بهبود دهنده را مخلوط و الک میکنیم.

بعد مایه خمیر را با کمی شیر یا آب ولرم در ظرفی ریخته و کمی نمک به آن اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم و ۱۰ دقیقه به آن زمان میدهیم.

بعد به مواد آردی اضافه میکنیم به تدریج آب را به خمیرمون اضافه میکنیم تا خمیر جمع بشه بعد در حالی که خمیر را ورز میدیم‌.

روغن را هم اضافه میکنیم حدود و ۱۰ دقیقه خمیر را ورز میدیم‌ و در ظرفی چرب شده گذاشته و رویش را با کیسه فریز چرب میپوشانیم تا خمیر دو برابر بشه، حدودا نیم ساعت.

بعد خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده و در سینی به صورت دایره ای به ضخامت یک سانتی متر دراورده و باز رویش را میپوشونیم به مدت ۲۰ دقیقه استراحت میدهیم بعد رویش را آب پاشی کرده و خرفه یا کنجد یا مغزیجات میریزیم و در فر از قبل گرم شده با درجه حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در طبقه ی وسط قرار میدهیم.

نوش جان

5/5 - (2 امتیاز)